Yeni bir çalışmaya göre; her gün sosyal medyada 30 dakika veya daha fazla zaman harcayan gençler, aşırı içki tüketme riskiyle karşı karşıya.
Araştırmacılar sosyal medyada fazla vakit geçirmenin gençler üzerindeki olumsuz etkilerini ortaya çıkarmaya devam ediyor. Sözcü’de yer alana habere göre araştırmacılar, 14 yaşındakilerin Facebook ve WhatsApp gibi uygulamalarda ne kadar süre harcadıklarını incelediler ve ardından bunu 17 yaşındaki içki alışkanlıklarıyla ilişkilendirdiler.
Araştırmada, günde en az 30 dakika boyunca sosyal medyada bulunanların düzenli olarak alkol tüketme ve aşırı içki içme olasılıklarının daha yüksek olduğu olduğu öne sürüldü.
“Gençler, sosyal medyada ne kadar uzun süre vakit geçirirse 17 yaşına kadar alkol kullanma olasılıkları da o kadar yüksek”
Glasgow Üniversitesi araştırmasına Birleşik Krallık’ın dört bir yanından 8 binden fazla genç katıldı. Araştırmanın baş yazarı Dr. Amrit Kaur Purba artık sosyal medya kullanımına ilişkin resmi tavsiyelerin yayınlanmasını istiyor:
“Çalışmamız, sosyal medya kullanımının alkol kullanımı ve aşırı içki içme riskini artırabileceğini gösteriyor. Kanıtlar, gençlerin sosyal medyada ne kadar uzun süre vakit geçirirse 17 yaşına kadar alkol kullanma olasılıklarının da o kadar yüksek olacağını gösteriyor.
Bu bulgular, gençlerin sosyal medyada geçirmesi gereken sürenin uzunluğu konusunda daha iyi bir rehberlik oluşturmamız gerektiğini ve ayrıca alkolle ilgili içeriğin genç kullanıcılara nasıl görüneceğine ilişkin düzenlemelere öncelik vermemiz gerektiğini gösterdi.”
Her gün 30 ila 60 dakika arasında sosyal medyada vakit geçiren gençlerin ayda altı veya daha fazla kez alkol tüketme olasılıklarının yüzde 62 daha fazla olduğu ve 30 dakikadan daha az zaman harcayan gençlere kıyasla aşırı içki içme olasılıklarının da yüzde 51 daha fazla olduğu görülüyor.
Günde iki veya daha fazla saati sosyal medyada geçiren ergenlerin içki içme olasılıkları, internette 30 dakikadan daha az zaman harcayanlara göre neredeyse beş kat daha fazlaydı.
Gençler, sosyal medyada alkol reklamlarına maruz kalabilir
Araştırmacılar, gençlerin içkili tuhaflıklarını paylaşımlarında sergilemeleri ve popüler uygulamaların da onları alkolün pazarlanmasına ve reklamına maruz bırakması nedeniyle sosyal medyanın içki içmeyi teşvik edebileceğini söylüyor.